Doelgericht en functioneel jouw business laten groeien: Postads en 100 halen al tien jaar het maximale eruit
Tien jaar! In januari 2022 is het alweer een decennium geleden dat Ocen en 100% de handen ineen sloegen en niet veel later samengevoegd werden tot Postads en 100. De tijd vloog: we knipperden een keer met onze ogen en die 3652 (!) dagen waren alweer verleden tijd. Met trots en genoegen blikken we terug op die periode.
Elkaar versterken: dat was het uitgangspunt begin 2012, vertellen Coen van den Broek en Arnold Meesters daarover. Arnold: ,,In die tijd hielden wij ons als 100% met name bezig met ouderwets drukwerk. Klanten klopten bij ons aan voor de samenstelling van bijvoorbeeld brochures, huisstijlen, flyers en banners. Of denk aan reclame-uitingen op beurzen.” Old fashion, zo gezegd.
De onlinewereld floreerde, internetten was reeds een ingeburgerd werkwoord. Reclame-uitingen op dat gigantische world wide web: daar lag de expertise van Coen’s bedrijf Ocen. ,,Vanaf 1997 was ik bezig met het programmeren van websites. Door de jaren heen kwamen daar andere manieren van reclame maken bij: bijvoorbeeld via Google, Facebook en Instagram. Bij ons stond online vindbaarheid altijd centraal.”
Krachten bundelen
Een voor de hand liggend besluit was dat beide partijen de krachten bundelden. Crossmediale marketing: dat was het sleutelwoord. Niet alleen online óf offline, maar allebei. ,,Online én offline adverteren bleek in die tijd nog niet gebruikelijk. Maar beide manieren van reclame maken versterken elkaar juist. Denk aan een qr-code: die scant de consument op een fysiek product, waarna de informatie digitaal verschijnt. Tekst, beeld en video via websites, advertenties of social media platformen: de mogelijkheden zijn onbeperkt”, vertelt Coen daarover.
‘Wat wil de klant over zijn product of dienst vertellen? Via welke (social)kanalen? Wie is de doelgroep?’
Anderzijds: je kunt nog zoveel online slingeren, het moet wel doelgericht en functioneel zijn. Dat is juist een speerpunt van Postads en 100. ,,Voordat wij onze marketingknoppen aandraaien, gaan we – uiteraard - eerst in gesprek met de klant. Wat wil de klant over zijn product of dienst vertellen? Via welke (social)kanalen? Wie is de doelgroep? Op basis van die informatie gaan wij aan de slag en zoeken we het juiste medium erbij, of dat nu online of offline is”, legt Arnold uit.
A tot Z
Niks afraffelen, een duidelijk plan voor de lange termijn maken. Dat is wat we realiseren voor de klant. ,,Conceptueel kijken wat nodig is. De klant bewust maken van het traject. Niet zomaar wat doen, maar een strategische aanpak uiteenzetten. Werken op basis van cijfers en metingen, met een visie.” Dat is waar we goed in zijn: het complete marketingpakket aanbieden. Van A tot Z, van idee tot uitvoering, van concept tot strategie. Kortom: volledig ontzorgen, de vindbaarheid vergroten en het merk versterken. ,,Allemaal belangrijke elementen om tot een goede marketinguiting te komen. Het één kan niet zonder het ander. Bovendien houden we er van om buiten de lijntjes te kleuren. Origineel en opmerkelijk zijn”, zegt Coen daarover.
De business van de klant staat centraal. Jouw doelgroep activeren en bereiken. Zo was het, en zo is het nog steeds. Wekelijks vooruitgang boeken, stapje voor stapje, zodat er uiteindelijk reuzensprongen gemaakt kunnen worden. Voor jou als klant. Ook de komende tien jaar. En ver daarna.
Wij vinden het een prachtig jubileum: tien jaar PostAds en 100!
Terug naar Blog overzicht