Experience society

welkom in de belevenismaatschappij

Rijkdom zit tegenwoordig niet meer in materiële eigendommen, maar in ervaringen en belevingen. De consument van tegenwoordig is opzoek naar ervaring in plaats van alleen een product of dienst, we willen iets voelen, ervaren en leren. Deze ontwikkeling noem je Experience society, ook wel belevenismaatschappij genoemd. Een beleving is een gevoel opgeroepen bij de consument, die een indruk achterlaat. De memorabele of persoonlijke betrokkenheid, zorgt voor een emotioneel, fysiek of intellectueel gevoel. Dit gevoel kan per individu verschillen aangezien gevoel van stemming en kennis af kan hangen. De Experience Society is op veel verschillende vlakken te zien binnen onze samenleving en heeft invloed op ons dagelijks leven. Veel sectoren spelen hier op een slimme manier op in, denk bijvoorbeeld aan de groeiende markt van 'Escape Rooms' of unieke reizen waarbij de bestemming een verrassing blijft tot de dag voor vertrek. Wat biedt de Experience Society voor kansen voor jouw merk of organisatie en hoe speel je hier op in? 

hoe kun je inspelen op de Experience Society?

De reis die een klant beleeft vanaf het begin van de behoefte tot aan het oplossen van deze behoefte, noem je ‘customer experience’. De klant wordt meegenomen in het proces van de behoefte naar een product of dienst. Vervolgens wordt er een oplossing aangeboden waar de behoefte mee wordt vervuld. Om deze behoefte te vervullen en een unieke beleving aan te bieden, is het van belang om een goed inzicht te verkrijgen in jouw doelgroep en klantgericht te werk te gaan. Als merk ga je kijken wat jouw klant zoekt,  naar de voorkeuren, waarden en behoeften. Met deze gegevens krijg je inzicht in de belangen van jouw klant, waar je als producent op kan inspelen en op de lange termijn interessant kan blijven. Ons nieuwste Brandshift magazine is geheel gericht op de Experience Society. In het magazine bespreken we de ontwikkelingen rondom deze verschuiving en geven we inzicht in de mogelijkheden voor jouw bedrijf. Download hem hier voor nog meer inspiratie!

Experience Society: Beleving – Betrokkenheid - Gevoel

 

Terug naar Blog overzicht